برترین سه گانه ها

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 13
نویسنده پیام
behzad آفلاین


ارسال‌ها : 34
عضویت: 14 /10 /1391
تشکرها : 1
تشکر شده : 5
برترین سه گانه ها
Dead Space
Dead Space را می توان مرهمی بر دل زخم خورده دوستداران عناوین ترسناک دانست. اولین نسخه از این سه گانه در حالی منتشر شد كه سلطان ترس و اضطراب یعنی Resident Evil از ریشه های خود فاصله گرفته و آخرین نسخه منتشر شده از آن دیگر حس خاص و منحصر به فردی را به همراه نیاورده بود. شاید اگر با آن شرایط Dead Space منتشر نمی شد، اكنون اثری از ترس و اضطراب حتی در بازی های این نسل وجود نداشت. بر خلاف دیگر عناوین این سبك كه همگی محصولات كپی شده از RE بودند، اولین نسخه از سری DS با المان های خاص و منحصر به فرد خود استانداردهای جدیدی را در این سبك به وجود آورد. نسخه دوم در سال 2011 و سوم در 2013 نمونه های بارز پیشرفت اعمال شده در یك سری هستند كه می توانند الگوی مناسبی برای سازندگان بزرگ باشند. همچنان می توان گفت که سری Dead Space نه تنها یكی از برترین سه گانه های صنعت بازیسازی است، بلكه برترین سه گانه در بین عناوین ترسناک نیز محسوب می شود.



Crysis
برای هر كدام از چند گانه ها می توان مشخصه ای تعریف كرد كه مهمترین ویژگی آن باشد. این مشخصه برای مجموعه Crysis گرافیك فوق العاده و كم نظیر آن است كه در هر نسخه نسبت به قبلی بهتر هم شده است. اولین نسخه این مجموعه تنها برای PC منتشر شد كه تمركز خود را بر درخشش گرافیكی روی این پلتفرم قدرتمند گذاشته بود. همین امر باعث شد تا Crysis آن طور كه باید و شاید در زمینه گیم پلی حرفی برای گفتن نداشته باشد و نتواند به جایگاه مناسبی در بین عناوینی همچون Halo یا Call of Duty برسد. همین ناكامی باعث شد تا سازندگان تغییرات پایه ای در بازی ایجاد كنند و اولین قدم را با انتشار نسخه دوم برای كنسول ها در همین راستا بردارند.
Crysis 2 توانست بسیاری از كمبودهای نسخه قبلی از جبران كند و نواقص آن را برطرف سازد، اما همچنان دارای كمبودهای عمده ای در زمینه گیم پلی بود. هر چند كه Crysis 2 عنوانی انقلابی نبود، اما توانست نظرات بیشتری را به سوی خود و این مجموعه جلب كند تا زمینه را برای آخرین نسخه از این سری هموار كند كه قرار است به زودی در سال 2013 منتشر شود. برای قضاوت در خصوص Crysis 3 هنوز كمی زود است، اما آنچه كه كاملاً مشخص است، پیشرفت های حاصل شده در گیم پلی آن است. اكنون قرار است تا با انتشار آخرین نسخه از این سه گانه، Crysis به نقطه اوج خود برسد و یك عنوان صرفاً گرافیكی نباشد. اما فراموش نكنید كه Crysis 3 هم یك عنوان انقلابی نیست و تنها قرار است نواقص و كمبودهای نسخه های قبلی را برطرف سازد تا در نهایت به یكی از برترین سه گانه های تاریخ تبدیل شود.



Uncharted

مهمترین انگیزه برای خرید یك پلتفرم چیست؟ شاید اگر این سئوال از دارندگان كنسول PS3 بپرسید، در جواب بگویند: "بازی های انحصاری ای همچون مجموعه Uncharted." درست است، عناوین با كیفیت انحصاری همیشه از مهمترین و بحث برانگیزترین موضوعات دارندگان پلتفرم های مختلف بوده است. در این بین، كفه ترازو برای PS3 و بازی های انحصاری اش سنگینی می كند. تقریباً می توان گفت در هر ژانر و سبك یك عنوان انحصاری درجه یك برای این كنسول وجود دارد كه از قضا یكی از درخشان ترین نام های عناوین ماجرایی و انحصاری PS3 یكی از برترین سه گانه های ما در این مطلب خواهد بود كه معرفی آن نیازی به مقدمه چینی ندارد. عنوان مورد نظر، مجموعه Uncharted است كه تقریباً یك بازی همه چیز تمام است و نسخه به نسخه تكامل یافته است. با در نظر گرفتن استانداردهای روز در سال های انتشار، این مجموعه از هر نظر یك عنوان با كیفیت بوده كه همواره مورد توجه سیل عظیمی از بازیكنان و منتقدان قرار گرفته است. شاید آن زمان كه Naughty Dog با استفاده از المان ها و استانداردهای عناوینی همچون Tomb Raider دست به خلق این بازی می زد، حتی فكرش را هم نمی كرد كه زمانی بازی های ساخته دست آن ها به چنین جایگاهی در بین عناوین بزرگ تاریخ دست پیدا كند و جاودانه شود. برای معرفی این عنوان بهتر است نگاهی به آخرین نسخه از این سه گانه یعنی Uncharted 3: Drake’s Deception بیندازیم كه اوج قدرت كنسول PS3 را به تصویر كشید. بر خلاف بسیاری از بازی هایی كه امروزه با گرافیك فوق العاده ظاهر می شوند، اما از نظر گیم پلی دارای نواقص عمده ای هستند، U3 نه تنها هرگز نگاه ویژه خود را نسبت به یك گیم پلی ناب و نفس گیر از دست نداده، بلكه جذابیت های نسخه های قبلی را به اوج رسانده است. به این ترتیب می توان گفت که مجموعه Uncharted با توجه به ویژگی های فوق العاده اش یكی از برترین سه گانه ها در بین بازی های كامپیوتری است.



Saints Row

طرفدران عناوین Open-World همیشه از آن دسته مخاطبان خوش شانسی بوده اند كه بازی های با كیفیتی توسط ناشران مختلف برایشان منتشر شده اند. حس و حال گردش آزاد در محیطی گسترده و هر از چند گاهی اتوموبیل رانی در آن، همیشه خوشایند این افراد بوده است. در این بین، آثار بزرگی همچون سری GTA وجود دارند كه باعث محبوب شدن بیش از اندازه این سبك شده اند. هر چند که نسخه های متعدد و عالی این سری كار را برای درخشش دیگر عناوین سخت می كند، اما در این بین نامی وجود دارد كه توانسته محبوبیت خوبی برای خود كسب كند و به جایگاهی مناسب در بین دیگر بزرگان برسد. مجموعه Saints Row همان عنوان مورد نظر است كه با انتشار نسخه The Third در سال 2011 توانست به یكی از برترین سه گانه های Open-World مبدل شود. اگر وجود بی نهایت ها باعث رضایت شما از عنوانی همچون GTA شده، می توانید همان بی نهایت ها را در این سری نیز تجربه كنید. خوشبختانه جذابیت های گیم پلی نسخه های این مجموعه به همین چند بخش ختم نمی شود و می توان بسیاری از نكات دوست داشتنی عناوین بزرگ دیگر را نیز در آن پیدا كرد. درگیری های تن به تن، همراه با سلاح های سرد و گرم یا سرقت های بیشمار اتوموبیل های متعدد و كلی ناهنجاری دیگر در این بازی نهفته هستند كه باعث متمایز شدن این مجموعه می شوند. لازم به ذكر است كه ناشر این بازی، THQ چندی پیش ورشكست شده و آینده آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.


سه شنبه 29 اسفند 1391 - 21:22
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group